Linkedin to największa na świecie sieć biznesowa zrzeszająca ponad 300 milionów użytkowników na całym świecie. Aplikacja ma na celu łączenie specjalistów różnych branż zarówno w systemach B2B jak i B2C. Na portalu możemy znaleźć profile osób fizycznych, firm, grupy tematyczne, ogłoszenia o pracę oraz autorskie publikacje LinkedIn zwane Pulse.

Przez ostatnie lata zwyczaje zakupowe uległy dość poważnym zmianom, a tym konieczne stało się zmodyfikowanie zachować i działań osób odpowiedzialnych za marketing. Oczekiwanie na zmiany, dostosowywanie się do zmian oraz wykorzystanie zmian w działaniach marketingowych jest kluczowe, aby pozostać konkurencyjnym na zglobalizowanym rynku.

Jeżeli uważasz, że LinkedIn jest wykorzystywany tylko w relacjach B2B, i że nie jesteś w stanie zachęcić za jego pośrednictwem nowych klientów, wykorzystaj go jako profili informacyjny pojawiający się w wynikach wyszukiwania Google, co może utwierdzić klienta w przekonaniu, iż pracujesz w fizycznie istniejącej firmie pokazując informacje odnośnie zrealizowanych projektów.

Korzystanie z serwisu jest proste i intuicyjne, a polega bardziej na zrozumieniu jak poszczególne sekcje mogą wpłynąć na Twoje dzienne zajęcia. Jeśli tylko wyrobisz w sobie odpowiedni nawyk odpowiednich działań 15 minut dziennie na LinkedIn w długim okresie przyniesie Ci wiele korzyści.

Profil Osobisty

Zakres informacji jakie możesz zamieścić na swoim profilu jest ogromny. Owszem, zgromadzenie wszystkich informacji może być czasochłonne, a podzielenie procesu uzupełniania profilu na kilka sesji może okazać się konieczne. Należy jednak pamiętać, iż w przypadku gdy nieustanie się rozwijamy, nasz profil nigdy nie będzie kompletny. W związku z tym, tak jak wspomniałem wcześniej, warto wyrobić sobie nawyk uzupełniania wszelkich informacji w różnych segmentach.

Po zalogowaniu się (proces rejestracji opisałem tutaj), LinkedIn praktycznie przeprowadzi Cię przez proces uzupełnienia i aktualizacji Twojego profilu. Na każdym etapie możesz zrezygnować z odpowiedzi na pytania kreatora i powrócić do nich później (Opcja dostępna klikając Profil > Edytuj ).

linkedin-profil

Każdy z zarejestrowanych użytkowników ma możliwość dodania następujących informacji:

  • Imię i nazwisko / nazwa,
  • Spersonalizowany nagłówek,
  • Lokalizacja,
  • Zdjęcie,
  • Dane teleadresowe (Telefon, e-mail, adres),
  • Notka biograficzna,
  • Doświadczenie zawodowe,
  • Zdobyte certyfikaty,
  • Przebyte kursy,
  • Nagrody i wyróżnienia,
  • Języki,
  • Organizacje,
  • Patenty,
  • Publikacje,
  • Projekty,
  • Umiejętności i uprawnienia uzupełniające,
  • Wyniki testów,
  • Odbyte wolontariaty,
  • Zainteresowania, dane osobowe (data urodzenia, stan cywilny i rady dla osób chcących się z Tobą skontaktować,
  • Grupy, do których należysz,
  • Firmy, które obserwujesz.

Profil osobisty jest dostępny publicznie i będzie wyświetlał się w wynikach wyszukiwania Google (wyniki organiczne). Dzięki temu wyszukując informacje w  Google ktoś może dotrzeć do Ciebie i Twojej firmy za pośrednictwem strony na portalu LinkedIn.com

Informacje zamieszczone na portalu są wykorzystywane do wyświetlania Twojego profilu również w wynikach wyszukiwania w obrębie portalu. Dodatkowo platforma wykorzystuje informacje z Twojego profilu, aby zaproponować osoby, które możesz znać oraz społeczności, które mogą Cię zainteresować.

Podczas edycji profilu masz możliwość zdefiniowania własnego adresu url w formacie pl.linkedin.com/in/{wybrana-nazwa}/. Przykładowo, adres mojego profilu to: pl.linkedin.com/in/szczepanskisebastian/ -> serdecznie zapraszam do odwiedzenia i dodania do znajomych.

Podsumowanie

Reasumując, jeśli będziemy postrzegać LinkedIn jako sposób na upublicznienie firmy z pewnością będzie on dla nas wartością dodaną zarówno w kontaktach business-to-business jak i business-to-customer. Dodatkowo profil ten jest indeksowany przez Google, który dzięki temu odwołuje się do niego w swoich wynikach wyszukiwania, gdy tylko ktoś wpisze odpowiednie słowo kluczowe związane z Twoją firmą lub profilem.

Jeżeli chcemy w pełni wykorzystać potencjał jaki oferuje nam serwis należy trzymać się trzech podstawowych kroków:

  • Staraj się aktualizować swój profil regularne, przynajmniej raz w miesiącu,
  • Publikuj swoje działania – poświęcisz na to pięć minut dziennie,
  • Śledź lub komentuj zmiany innych podmiotów biznesowych, co zajmie Ci mniej niż pięć minut dziennie i może być wykonane zaraz po tym jak dokonasz własnych wpisów.

Usługi wymienione w tym artykule

Obecność w mediach społecznościowych

W dobie internetu i ciągle rosnącej popularności mediów społecznościowych, kluczowa dla działań promocyjnych jest obecność Twojej firmy w social mediach. Zadbaj o to już dziś korzystając z naszych usług. Zapewnimy Ci profesjonalną obsługę, by prowadzone przez nas działania przyniosły zaplanowane rezultaty.

Zobacz więcej

Prowadzenie strony na portalu LinkedIn

LinkedIn jest portalem społecznościowym ważnym dla biznesu. Korzystając z naszych usług masz pewność, że profesjonalnie zajmiemy się prowadzeniem strony na LinkedIn, by Twoja firma mogła zaistnieć w świadomości odbiorców.

Zobacz więcej

ably to młoda agencja interaktywana. Nasza kadra ma wieloletnie doświadczenie w tworzeniu i rozwoju produktów oraz usług internetowych.

Masz pytania?

Zadzwoń do nas

+48 605 850 745

Nie lubisz telefonu?
Napisz maila na adres:

sebastian@ably.pl

Gotowy aby zacząć swój projekt?

Kwestionariusz projektowy

Gotowy aby zacząć swój projekt? Wypełnij nasz kwestionariusz projektowy, a pomożemy Ci wystartować z Twoją realizacją

Wypełnij brief

Darmowa wycena

Formularz darmowej wyceny

Planujesz wdrożenie nowego projektu, ale nie jesteś pewien jaki może być koszt jego realizacji?

Wypełnij nasz formularz wyceny, a przygotujemy darmowy kosztorys specjalnie dla Ciebie.

Wystarczy, że poświęcisz na to kilkadziesiąt sekund. To nic nie kosztuje.

Chcę darmową wycenę