Rejestracja w serwisie jest bardzo prosta i intuicyjna, a sam proces zajmuje mniej niż 5 minut.
Po wejściu na stronę linkedin.com naszym oczom ukazuje się formularz rejestracji w serwisie. W wolne pola wpisujemy:
- Imię i nazwisko;
- Adres email;
- Wybrane przez nas hasło;
Po uzupełnieniu klikamy przycisk „Dołącz teraz„.
Naszym oczom ukaże się kolejny formularz, w którym konieczne będzie wprowadzenie danych adresowych oraz informacji odnośnie do zatrudnienia:
W kolejnym kroku zostajemy poproszeni o udzielenie dostępu do naszego konta email celem automatycznego wyszukania kontaktów w serwisie, z którymi kiedykolwiek wymieniliśmy jakieś informacje mailowo. Jeżeli sami chcemy wyszukać wszystkie kontakty lub z jakiegoś powodu nie mamy zamiaru udostępniać robotom naszego konta email pomijamy ten krok (link „Pomiń ten krok” pod niebieskim polem).
Po wypełnieniu powyższego formularza lub jego pominięciu zostaniemy poproszeni o potwierdzenie naszego adresu email. W tym celu należy przejść do skrzynki odbiorczej konta podanego podczas rejestracji. Odnajdujemy email przesłany przez serwis LinkedIn.com, a następnie klikamy w żółty przycisk potwierdzający, iż adres ten należy do nas.
Kolejny krok to możliwość pobranie aplikacji mobilnej, dzięki której będziemy w stanie mieć wszystkie informacje pod ręką. W tym celu podajemy nasz numer telefonu, na który wysłany zostanie odnośnik do pobrania odpowiedniej wersji aplikacji. W przypadku, gdy nie jesteśmy zainteresowani, pomijamy niniejszy krok klikając w przycisk „Pomiń„.
W tym momencie nasze konto zostaje aktywowane, a nam pozostaje wybrać jedynie jaki typ konta nas interesuje. Najprostszym podziałem kont jest wyodrębnienie kont darmowych i płatnych. Celem przetestowania możliwości jakie oferuje nam serwis wybieramy opcję „Konto Basic„. Na każdym etapie użytkowania serwisu mamy możliwość przejścia na inny typ konta.
Po wyborze konta zostajemy automatycznie przekierowani na nasz nowo utworzony profil w portalu biznesowym LinkedIn.com