1. Domena

Domena to adres, pod którym Twoi przyszli klienci będą mogli znaleźć Twoją stronę internetową. Wybierz nazwę łatwą do zapamiętania, która będzie rozpoznawalna i będzie kojarzyć się z Twoją marką/produktem



2. Hosting

Nim strona będzie wyświetlała się pod wybraną przez Ciebie domeną należy wybrać odpowiedni hosting (miejsce na serwerze), do którego zostanie przypisana. Wybierz operatora, który Twoim zdaniem jest godzien zaufania oraz oferuje usługi wysokiej jakości


3. Wykorzystywana technologia

W sieci możemy znaleźć zarówno proste strony jak i bardzo rozbudowane aplikacje. Różnią się one od siebie nie tylko funkcjonalnością, ale również językiem w jakim zostały napisane. Zastanów się jak bardzo skomplikowana ma być Twoja strona, a następnie dobierz odpowiednią do tego technologię. W tym przypadku możesz również skorzystać z usług specjalisty.

4. Jaki ma pełnić cel?

Jaki jest cel tworzonej strony? czy jest to strona firmowa, informacyjna, sprzedażowa? Warto się nad tym zastanowić jeszcze przed rozpoczęciem procesu tworzenia strony internetowej, gdyż w zależności od celu jaki pełni może być ona mniej lub bardziej rozbudowana.

5. Kolor i wygląd strony

Dobór kolorów wpływa na odbiór Twojej strony przez odwiedzających. Schludny wygląd również. Jeżeli nie znasz się oddziaływaniu kolorów lub nie jesteś pewien jak powinna wyglądać Twoja strona zgłoś się do specjalisty.

6. Mapa strony

Mapa strony to element konieczny nie tylko dla robotów internetowych, które wykorzystują mapę strony do odpowiedniego jej zaindeksowania do wyników wyszukiwania. Mapa strony pomoże Twoim użytkownikom znaleźć to czego szukają w przypadku, gdy pozostałe elementy nawigacji nie spełnią swojej roli.

7. Treści na stronie

Strona powinna przedstawiać dobre, wartościowe dla odwiedzających treści. Dobrze dobieraj słowa kluczowe do informacji na stronie, aby zapewnić sobie lepszą pozycję w wynikach wyszukiwania.

 8. Grupa docelowa

Musisz wiedzieć do kogo chcesz trafić, a następnie powinieneś stworzyć taką treść, która zachęci ich do odwiedzenia Twojej strony oraz poświęceniu kliku chwil na zapoznanie się z Twoim przekazem.

9. Reklama na stronie

Staraj się nie umieszczać zbyt wiele reklam na stronie. Jeżeli nie jest ona konieczna staraj się jej unikać. Unikaj reklam w oknach dialogowych. Jest to najbardziej denerwujący typ reklamy, nie tylko przez wzgląd na czas ładowania, ale również przez problemy związane z jej zamknięciem.

10. Atrakcyjny wygląd

Dobre strony powinny być proste, czytelne i starannie wykonane.

Szablony stron (ceny zaczynają się od 3 dolarów) możesz kupić tutaj:

728x90_V1

11. Przyciski na stronie / interakcja

Dodaj przyciski przyciągające wzrok oraz proste przyciski interakcji tzw. „call-to-action”, takie jak „kup”, „zamów”, „pobierz teraz”. Staraj się by stanowiły jasny przekaz co czeka użytkownika po kliknięciu w odnośnik. Dobieraj jasne jaskrawe kolory.

12. Tło strony

Możesz wybrać spośród czystego/przejrzystego wyglądu, kolorowego wyglądu lub możesz wykorzystać jakąś teksturę/wzór w tle.

 13. Obrazy

Rozważnie dobieraj obrazy na stronę, gdyż tworzą one pierwsze wrażenie dla każdego odwiedzającego. W związku z tym powinny być dobrej jakości oraz łatwe do zapamiętania (wpadające w oko). Pamiętaj, iż obrazy powinny odzwierciedlać w jakikolwiek sposób tematykę strony, dając tym samym jakiś przekaz. Umieszczając obraz na stronie upewnij się czy masz do tego prawo – nie każdy obraz wyszukany w google możesz wrzucić na stronę!

Jeśli chcesz mieć pewność czy dany obraz możesz umieścić na stronie skorzystaj z płatnych źródeł. Jednym z tańszych i ciągle rozwijających się jest:

728x90-19

14. Nawigacja

Użytkownicy powinny z łatwością dotrzeć do poszukiwanych materiałów. Czasami organizację menu (nawigacji) całej strony warto zlecić specjaliście.

15. Wyjątkowość

Jest wiele dobrych stron w sieci, dlatego musisz zrobić coś czym wyróżnisz się z tłumu.

16. Świeżość

Staraj się aktualizować swoją stronę, tak by zachęcić użytkowników do powrotu na nią.

17. Optymalizacja

Dobra strona internetowa powinna być zoptymalizowana pod kątem wyszukiwarek. Dzięki temu jej pozycja w wynikach wyszukiwania zacznie się poprawiać, a co za tym idzie użytkownicy będą mogli łatwiej ją znaleźć.

18. Dostępność na wielu przeglądarkach

Dobrze wykonana strona musi poprawnie wyświetlać się w najpopularniejszych przeglądarkach: Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari, Opera.

19. Media społecznościowe

Zintegruj media społecznościowe ze stroną celem szybszego udostępniania informacji.

20. Typografia

Starannie dobieraj kroje czcionek. Lekkie i czytelne czcionki są bardzo istotne. Nie chcesz przecież, żeby użytkownicy mrużyli oczy z bólu podczas czytania tekstu.

21. Rejestracja

Jeżeli użytkownicy muszą się zarejestrować na Twojej stronie, daj im jakieś korzyści z tego tytułu. Napisz dokładnie co dostaną w zamian. Stosuj tzw. język korzyści, to sprawia, że użytkownicy są bardziej skłonni do zostawienia swoich danych.

22. Śledzenia/Analiza danych

Dzięki temu możesz sprawdzić jak poruszają się odwiedzający na Twojej stronie, gdzie powstają wąskie gardła, elementy problematyczne oraz w którym kierunku należy ją optymalizować.

23. Zapewnienie bezpieczeństwa

Użytkownicy muszą czuć się bezpiecznie, gdy zostawiają informacje na Twojej stronie. Zwłaszcza, gdy zostawiają dane kontaktowe lub numery kart kredytowych. Jeżeli Twoja strona pełni funkcje sprzedażowe, zastanów się nad wykupieniem certyfikatu domeny. Dzięki temu, użytkownicy widząc zieloną kłódkę obok adresu będą swobodniej zostawiać swoje dane.

Certyfikat możesz zamówić tutaj.

24. Stopka

Być może nie jest to najważniejsza rzecz na stronie, ale dobrze rozwinięta stopka może zaimponować odwiedzającym.

Elementy wymienione w tym artykule:

 

ably to młoda agencja interaktywana. Nasza kadra ma wieloletnie doświadczenie w tworzeniu i rozwoju produktów oraz usług internetowych.

Masz pytania?

Zadzwoń do nas

+48 605 850 745

Nie lubisz telefonu?
Napisz maila na adres:

sebastian@ably.pl

Gotowy aby zacząć swój projekt?

Kwestionariusz projektowy

Gotowy aby zacząć swój projekt? Wypełnij nasz kwestionariusz projektowy, a pomożemy Ci wystartować z Twoją realizacją

Wypełnij brief

Darmowa wycena

Formularz darmowej wyceny

Planujesz wdrożenie nowego projektu, ale nie jesteś pewien jaki może być koszt jego realizacji?

Wypełnij nasz formularz wyceny, a przygotujemy darmowy kosztorys specjalnie dla Ciebie.

Wystarczy, że poświęcisz na to kilkadziesiąt sekund. To nic nie kosztuje.

Chcę darmową wycenę